DARK ROOM

Μετά το RoboCop, ήρθε o… RoboBlock!

Μετά το RoboCop, ήρθε o… RoboBlock!

Mε στόχο τη δίακριση στους Ολυμπιακούς Αγώνες του Τόκιο το 2020 το αντιπροσωπευτικό συγκρότημα των Γυναικών της Ιαπωνίας χρησιμοποιούν… ρομπότ ως αντιπάλους στο μπλοκ για τη βελτίωση του παιχνιδιού της.

Αν και ο όρος “ρομποτ” πρωτοεμφανίζεται σε ένα θεατρικό έργο επιστημονικής φαντασίας του Τσέχου συγγραφέα Κάρελ Τσάπεκ το 1921 και προέρχεται από τη σλαβική λέξη robota που σημαίνει εργασία, είναι γνωστό πως η “Χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου” είναι “λάτρης” της ρομποτικής επιστήμης και των “μηχανών” που μπορούν να αντικαταστήσουν τον άνθρωπο στην εκτέλεση μιας εργασίας, η οποία συνδυάζει τη φυσική δραστηριότητα με τη διαδικασία λήψης αποφάσεων. Ένα ανάλογο ρομποτικό μηχάνημα, που μπορεί να μιμηθεί το στυλ παιχνιδιού μιας συγκεκριμένης ομάδας αντιμετωπίζουν εδώ και λίγο διάστημα ως “αντίπαλο” στις προπονήσεις τους οι διεθνείς “γκέισες”.

Οι ερευνητές στο Πανεπιστήμιο της Tsukuba σε συνεργασία με την Ιαπωνική Ομοσπονδία Βόλεϊ σχεδίασαν μια ομάδα από τους αντιπάλους που μιμούνται τη δράση των μπλοκέρ που πηδούν κοντά στο φιλέ με τα χέρια τους ψηλά, με στόχο να σταματήσουν την επίθεση των αντιπάλων τους.

Το ρομποτικό μπλοκ, όπως αναφέρει και το New Scientist, αποτελείται από τρία ζεύγη των ρομποτικών βραχιόνων που κινούνται δεξιά και αριστερά κατά μήκος μιας διαδρομής με ταχύτητα λίγο πιο γρήγορα από εκείνη ενός ανθρώπου. Το μοναδικό αυτό μηχάνημα δίνει τη δυνατότητα στο χειριστή να επιλέξει το στυλ παιχνιδιού των ρομπότ με τη χρήση του λογισμικού ηλεκτρονικών υπολογιστών.

Είναι ακόμη δυνατό να προγραμματίσετε το ρομπότ με την ομάδα-συγκεκριμένες τακτικές ή στυλ παιχνιδιού παρόμοιες με αυτές της αντίπαλης ομάδας, που η ιαπωνική ομάδα είναι έτοιμη να αντιμετωπίσει, επιτρέποντας την αποτελεσματικότερη προετοιμασία πριν από το παιχνίδι και την προπόνηση.

Όπως θα δείτε και στο σχετικό βίντεο, τα ρομπότ κινούνται γρήγορα στο φιλέ και σταματάνε τις επιθέσεις, όμως  αυτή τη στιγμήτ μπορούν να μετακινηθούν μόνο σε προκαθορισμένες θέσεις και δεν αντιδρούν σε συγκεκριμένες ενέργειες ενός παίκτη. Αυτό ενδεχεται να αλλάξει σύντομα, καθώς οι προγραμματιστές εργάζονται για την ενσωμάτωση αισθητήρων κίνησης για ακόμα πιο ρεαλιστική εμπειρία. Γεγονός πάντως είναι ότι οι διεθνείς της Ιαπωνίας που αντιμετώπισαν τα “ρομπότ” έδωσαν συγχαρητήρια στους ερευνητές λέγοντας πως αισθάνθηκαν λίγο πολύ το ίδιο με το να έπαιζαν κόντρα σε ανθρώπινους αντιπάλους.

Δείτε στο video το μηχανικό… κέρβερο στο ιαπωνικό φιλέ!